Peste 300 de oameni au invatat online cu noi in ultima luna. Iata parerea lor

Din 9 martie, ceea ce era o partea mica din businessul nostru (livrarea remote in proiecte internationale), a devenit core business. De atunci si pana acum, in ceea ce a parut o viata, dar au fost de fapt 3 saptamani, am avut placerea de a incepe calatorii de invatare online cu peste 300 de participanti si am centralizat feedback-ul lor, curiosi fiind daca ne descurcam suficient de bine.

In fiecare proiect al nostru cerem si chiar insistam sa primim feedback. Singurul mod de a ne imbunatati este sa invatam dupa fiecare livrare, dupa fiecare interactiune. Si cum noi luam in serios acest feedback, ne place sa centralizam, sa segmentam, sa discutam.

In ultima saptamana am inceput cu un client drag noua un proiect care implica fiecare om din organizatie. Clientul nostru preocupat de programe de dezvoltare strategice, coerente, pe termen lung, ne-a ales drept partener in acest proces, astfel incat am avut ocazia sa construim partea noastra, in zona online, in cei 3 pasi care ne plac noua: analiza, dezvoltare si consolidare. Si ne-am bucurat ca am facut asta, entuziasmul si curiozitatea oamenilor a ajuns la noi, in ciuda micilor probleme tehnice aparute pe parcurs.

Am obtinut feedback de la 88 de participanti. De dragul rigurozitatii si relevantei statistice, la care tine foarte mult colegul nostru Andrei, vom compara acest feedback atat cu cifrele din cel mai recent proiect cu acelasi client (7 respondenti) cat si cu centralizarea feedback-ului pe intreg anul 2019 (1.000 de respondenti).

In formularul de feedback cerem respondentilor sa evalueze afirmatiile din titlul fiecarui grafic cu un scor de la 1 (total dezacord) la 5 (complet de acord).

 

Facilitatorul

Fiind atat de indragostiti de noi insine bineinteles ca prima intrebare va fi despre facilitator: "Facilitatorul a avut un impact pozitiv asupra experientei mele de invatare"

Cand esti in sala vezi intotdeauna toti participantii. Le vezi limbajul corpului, iti dai seama cine e gata sa treaca la urmatorul subiect, cine mai are nevoie de clarificari. De asemenea, participantii beneficiaza de o comunicare "completa" din partea trainerului. Miscarea "pe scena" este importanta si aduce valoare. Cu toate acestea, feedback-ul din webinarii prezinta un scor ridicat, chiar daca se poate mai mare si va fi mai mare. :)

 

Continutul

Oricat de bun ar fi facilitatorul, fara un continut potrivit, scorurile nu au cum sa fie bune. De aceea intrebam specific care este relevanta acestuia pentru participanti:

Noi nu incepem nicio calatorie de invatare fara sa trecem prin faza de Analiza, fara a studia terenul. Aceasta metoda de lucru ne asigura in mod constant o relevanta crescuta a programelor noastre si feedback-ul reflecta acest lucru. In acest moment relevanta continutului va fi mai ridicata, intr-adevar, deoarece nevoile sunt specifice, oamenii traiesc emotii intense si orice ajutor primit este apreciat, de unde si scorul putin mai ridicat.

 

Aplicabilitate

Scorul peste medie atat in webinarii cat si in sala pentru acest client este o dovada atat a calitatii livrarii, a interactivitatii, a capacitatii noastre de a lasa participantii sa testeze, sa practice in timpul trainingului conceptele prezentate, cat si, daca nu mai ales, a culturii organizatiionale a clientului. Curiozitatea si growth mindset-ul ajuta intotdeauna in aceasta privinta. Faptul ca am reusit sa pastram acelasi scor ridicat in webinarii ne da convingerea ca alegerea aplicatiilor si metodelor folosite a fost una buna.

 

Project management

Pe de o parte, experienta noastra in a face project management pentru multi clienti de la distanta (project managerul nostru, Mo, a lucrat pe rand din Mexic, Franta, Romania si Azerbaidjan) ne-a invatat cum sa cream engagement cu mult inainte de primul minut al sesiunii de training. Newsletter-ele noastre interactive, resursele pe care le impartasim inainte de curs, analiza de nevoi si colectarea asteptarilor nu s-au schimbat. Lumea s-a schimbat pentru ca ele sa isi atinga adevaratul potential :). Cand toata lumea se obisnuieste cu linkurile de Zoom, cand pana si oamenii de vanzari folosesc intens tehnologia pentru intalniri virtuale cu clientii, cand suntem toti toata ziua in fata calculatorului, din ce in ce mai putine e-mailuri scapa printre degete iar informatiile ajung unde trebuie sa ajunga.

 

Conditiile de desfasurare

In mod "normal", inainte de 9 martie, aveam o singura intrebare despre conditiile de desfasurare. Incepand sa lucram exclusiv online, am decis sa spargem aceasta intrebare in 4 specifice pentru a evalua calitatea aplicatiilor folosite, a conexiunii noastre, a cum "se vede" din cealalta parte. Cand esti in sala, esti in control total asupra modului de desfasurare a cursului. Cand esti la biroul tau si participantii la al lor, fiecare in alta locatie, ai cativa intermediari ai mesajului pe care nu-i poti controla. Am invatat foarte repede ca ce poti face este sa ai intotdeauna o solutie de rezerva pentru orice. Nu merge internetul? Schimbi reteaua pe cea de back-up. Nu merge o aplicatie? Folosesti metoda de back-up. Avem conexiuni la internet stabile, 2 principale si 2 de back-up, avem cel putin 2 modalitati de a face fiecare exercitiu. Cu toate acestea, interactiunea nu este si nu va fi aceeasi si acest lucru se vede in scorurile obtinute. Da, este mai mic, dar este in continuare un scor de care suntem mandri.

 

Nu ne place sa ne laudam, poate putin, si ne bucuram maxim cand o fac altii. In acelasi timp, in vremurile acestea provocatoare, am invatat sa ne bucuram de fiecare succes mai mult decat inainte, sa apreciem si mai mult organizatiile curajoase care ne dau votul lor de incredere si sa fim recunoscatori pentru tot ce invatam unii de la altii.