Cat de tare este prea tare zgomotul din jurul nostru?
Probabil un medic ne-ar spune ca zgomotul, zarva, ne poate lasa fara auz si ne-ar oferi informatii statistice despre decibeli si pragul nostru de expunere / toleranta. Cum ar fi sa gasim un filtru, un gadet minune care sa filtreze cat de mult se poate zgomotele si sa lase mai mult sunet in viata noastra, fie ca este vorba de viata personala, sau de viata in organizatie?Atunci cand se naste un copil, cei din jur iti spun sa observi, sa te uiti la nevoile copilului si sa actionezi cu rabdare. Fiecare copil creste in ritmul lui – asta ti se tot spune. Mai apoi, aproape pe nesimtite, incep comparatiile cu ceilalti: al meu a mancat la x luni, primii pasi i-a facut la x luni, cunostea toate planetele la x ani, incepe seria activitatilor extracuriculare care devin sinonime cu imaginea de succes in viata etc. Lucruri care nu raspund neaparat nevoilor copilului. Lucruri care sunt de fapt… zgomot, nu sunet.
Atunci cand ti se face o oferta ai tendinta sa spui ca l-ai prins pe Dumnezeu de un picior. Sa presupunem ca ai un telefon uzat moral de maxim 1 an, cu un anumit sistem de operare, cu de toate pe partea de voce – adica tot ce ai tu nevoie. Ti se ofera un nou telefon cu un alt sistem de operare decat ai tu (fara sa fii intrebat daca asta iti doresti), dar este ultimul model de telefon de pe piata, cu de toate pe partea de voce, uite si internationale si roaming si … uite, inca un numar de telefon – poate il dai unui prieten…plus un alt telefon smart. Lucruri de care nu ai nevoie. Zgomot.
Toate cursurile de Customer Care, Sales, au incluse un modul sau cel putin o trimitere la nevoile clientului. Intors in business, sub presiunea operationalului, a celor „n” prioritati la fel de importante si urgente, a cifrelor ambitioase, sub traseul sinuos al schimbarii mindsetului si al dezvoltarii personale, informatiile din curs raman in urma, ca o poveste frumos spusa.
Intr-un program de Talent, cei vizati primesc si ei super oferte de cursuri, cu de toate. Iar cei implicati in partea de „bucatarie interna” incearca sa multumeasca pe toata lumea in abordarile lor si sa fie in pas cu „cerintele” pietei.
Orice proiect, proces, business fara o strategie clar articulata este zgomotul dinaintea esecului.
Strategia si tacticile trebuie sa mearga mana in mana. Un citat din Sun Tzu (Art of war) potrivit pentru subiectul de fata mentioneaza ca strategia fara tactica este cea mai lenta cale spre victorie. Tactica fara strategie este zgomotul inainte de infrangere.
Ce anume? Cum? Ce conteaza pentru business, pentru organizatie, pentru echipa, pentru clienti? Cum sa fii diferit? Cum sa „connect the dots” pentru a avea o coerenta in tot ceea ce faci?
Ma intorc la un alt citat din Sun Tzu:Toti oamenii pot vedea aceste tactici prin care cuceresc, dar ceea ce nimeni nu poate vedea este strategia din care a evoluat victoria.
In loc de concluzie:
Inainte de a decide ce initiativa de business sa ai, inainte de un mesaj pe care il dai, inainte de a aborda un client cu o oferta de nerefuzat din punctul tau de vedere, inainte de a mai adauga programe de dezvoltare pentru a creste motivatia si angajamentul oamenilor, inainte de a determina daca Facebook este mai bine pentru afacerea ta decat LinkedIn, incepe de la punctul care va crea de fapt cel mai mare impact posibil: strategia.
Savurează învățarea! Degustarea de L&D la Hochland
17 Mar 2025
Irina Somodi (Hochland): Degustarea L&D ne-a adus un limbaj comun
24 Feb 2025
Leadership development 2025: transformational shifts and ongoing opportunities
31 Jan 2025
Performance Management Transformațional - De la monitorizare KBIs la conversații profunde
21 Jan 2025
AGILE: ING Talent Accelerator
26 Nov 2024
Un interviu MAGIC – ABC-ul engagementului
27 Aug 2024
Team coaching
15 Mar 2024
LEADERSHIP JOURNEYS FOR THE FUTURE OF WORK
07 Feb 2024
Leadershipul inclusiv merita atentie sau nu e nimic nou sub soare?
05 Jun 2023
People Analytics – Cum comunicam ne spune cum lucram
28 Apr 2023
Mami cand trebuie sa te multumesti? – raspunsuri pro si anti perfectionism
27 Mar 2023
Engagement, emotii, wellbeing sau…cultura emotionala – Incotro ne conducem organizatiile?
16 Mar 2023
Cui ii e teama de discutia de evaluare?
25 Jan 2023
“Ar trebui sa vorbim mai mult despre asta”
06 May 2022
Metoda BRAVING – construieste incredere in echipa ta!
13 Apr 2022
Descarca instrumentul despre conversatii dificile
08 Apr 2022
Sala sau online? – aceasta NU e intrebarea
17 Mar 2022
Instrumentul “Ghidul managerului remote” – 9 intrebari care fac diferenta
16 Mar 2022
Instrumentul “Strategii de colaborare remote” – 7 strategii pentru o colaborare eficienta
23 Feb 2022
Instrumentul Growth Feedback – 5 elemente cheie, care fac diferenta
22 Feb 2022
4 mecanisme ale conectarii in echipa si in virtual
26 May 2021
Learning Holiday - rezultatele sondajului
08 Jun 2021
Pandemia callurilor - 7 solutii de vindecare
20 Apr 2021
Conectarea in sesiunile virtuale
22 Oct 2020
Secretele invatarii digitale... sau cum sa te bucuri de singuratate invatand sa inveti
27 Aug 2020
Draga tu, tu stii ca noi chiar putem sa mutam muntii?
21 Jul 2020
Growth Mindset - Growth Failure
31 Mar 2020
Growth mindset in vreme de criza
24 Mar 2020
Bilantul primei saptamani
23 Mar 2020
Winter blues
16 Jan 2020
O altfel de intelegere a limitelor
25 Oct 2019
Cum sa instigam la inovatie, deconspirand trei mituri
21 Oct 2019
Tu ce iti doresti? – cea mai grea si cea mai simpla intrebare
20 Apr 2019
Daca vrei sa iti fie bine, fa ca mine!
21 Oct 2019
Zgomotul din jurul nostru
21 Oct 2019
Destul despre talente. E timpul sa vorbim despre talentati.
21 Oct 2019
Inspiratie – “Flux, psihologia fericirii” de Mihaly Csikszentmihalyi
11 Oct 2019
Ganduri despre echipe performante din randul 10 al stadionului Anfield
14 Nov 2019
De ce feedback-ul pozitiv poate fi rau
11 Oct 2019
Rezolutiile noului an - intre VREAU si TREBUIE
11 Oct 2019
Batalia Generatiilor XvsYvsZ
24 Oct 2019
8 MODURI DE A ÎȚI ÎMBUNĂTĂȚI PUTERILE DE OBSERVAȚIE. Atenția și gândirea critică
31 Oct 2019
Cand nesiguranta (de sine) e buna
31 Oct 2019
Ce gust au schimbarile in organizatia ta? – ridichile versus ciocolata, doua experimente
31 Oct 2019
Cum sa faci diferenta de buget de marketing irelevanta
31 Oct 2019